Vragen over Floris Plantenbakken
Hier vindt u de meest gestelde vragen en antwoorden over Floris Plantenbakken
Een stalen plantenbak is een investering voor de langere termijn. Het is dan niet gek dat u voordat u een bestelling plaatst of een offerte aanvraagt met vragen zit. Daarom hebben wij op deze pagina de meest gestelde vragen voor over Floris Plantenbakken u op een rijtje gezet.
Wij voorzien alle plantenbakken van een speciale beschermende coating toegepast op thermisch verzinkt staal. Hierdoor is de plantenbak 20 jaar lang kleurvast en roestvrij.
Staat uw vraag er niet tussen? Onze klantenservice is iedere werkdag tijdens kantoortijden bereikbaar via 070 – 221 1234
Vragen over Floris Plantenbakken: hoe werkt het plaatsen van een bestelling?
Hoe kan ik mijn bestelling plaatsen?
In het geval van standaardmaten
Floris Plantenbakken heeft een assortiment met standaardmaten en vormen. Wilt u een standaardmaat bestellen? Dan kunt u dat doen via onze webshop. Voor grote aantallen plantenbakken of zakelijke bestellingen kunt u ook hier een offerte aanvragen.
In de webshop kunt u uw plantenbak kiezen, uw soort coating kiezen en de keuze maken tussen wel of geen bodem. Vervolgens kunt u al uw gegevens invullen om de bestelling te betalen en af te ronden.
In het geval van maatwerk
Onder maatwerk verstaan wij kleuren die anders zijn dan de drie standaardkleuren wit, zwart of antraciet en/of maatvoeringen die niet op het moment van bestellen in het standaardassortiment zitten.
Heeft u om uw tuin, balkon, terras of oprit een plantenbak nodig in een speciale kleur of maat? Dan kunt u hier een offerte voor maatwerk aanvragen. Wij gaan dan alle kosten in kaart brengen en komen bij u terug met een voorstel.
Welke betaalmethodes kan ik uit kiezen?
Bij Floris Plantenbakken hanteren wij voor consumenten de volgende betaalmethoden:
- Betalen via iDeal, bij het plaatsen van de bestelling
- Betalen via overmaken, op z’n laatst wanneer wij de bestelling komen afleveren
- Betalen via betaalverzoek, wanneer wij de bestelling komen afleveren
- Pinnen op locatie bij ons
Voor bedrijven en zakelijke bestellingen zijn de volgende betaalmethodes ook mogelijk:
- Op rekening bestellen
Hoe werkt betalen bij aflevering?
U kunt bij Floris Plantenbakken ervoor kiezen om pas te betalen bij de levering van uw plantenbakken. Hier komen geen extra kosten bij kijken. Wij merken dat heel veel mensen deze methode fijn vinden. Daarom bieden wij de mogelijkheid aan te betalen wanneer onze bezorgers de plantenbakken hebben bezorgd.
U kunt de betaling voldoen door uw factuur naar ons rekeningnummer over te maken, maar de betaling kan ook plaatsvinden door middel van een betaalverzoek, op aanvraag.
Wanneer u kiest voor betalen bij aflevering, dan nemen wij voordat de productie van start gaat contact met u op om de afspraak te bevestigen. U krijgt dan ook een indicatie van de verwachte levertijd.
Kan ik ook zakelijk bestellen?
Het is mogelijk om als bedrijf bij Floris Plantenbakken zakelijk te bestellen. Om direct een zakelijke bestelling te plaatsen kunt u hier een offerte aanvragen. Via de webshop bestellen is uiteraard ook mogelijk. Er wordt dan automatisch een factuur inclusief BTW gegeneerd na de betaling.
Bent u van plan om als hovenier of detailhandel zakelijke klant te worden van Floris Plantenbakken? Dan kunt u zich hier aanmelden.
Help! Ik kan mijn gewenste vorm en maat niet vinden
Staat uw gewenste vorm of maat niet in onze webshop? Dan valt uw gewenste plantenbak in de categorie maatwerk. Voor maatwerk plantenbakken kunt u hier een offerte aanvragen.
Benieuwd naar de mogelijkheden omtrent maatwerk? Die staan hier op onze website.
Vragen over uw bestelling bij Floris Plantenbakken?
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
De standaard levertijd van Floris Plantenbakken is tussen de 10 tot 15 werkdagen. De teller gaat lopen op de eerstvolgende werkdag na het plaatsen van uw bestelling. In onze webshop kunt u de status van uw bestelling bekijken.
Besteld op de vrijdag of in het weekend?
De teller gaat dan lopen op de eerst volgende maandag. Met uitzondering van maandagen die tevens een vaste feestdag zijn.
Wat houdt de status van mijn bestelling in?
In de webshop van Floris Plantenbakken staat bij uw bestelling een bestelstatus. Wij hanteren bij Floris de volgende belangrijke statussen na het aanvaarden van uw betaling:
- Betaling aanvaard
- Productie wordt voorbereid
- Artikelen in productie
- Klaar voor verzending
- Verzonden
- Afgeleverd
Betaling aanvaard – Uiterlijk 15 werkdagen tot levering
Wanneer u de bestelling heeft geplaatst en succesvol de betaling heeft afgerond, komt de bestelling op ‘betaling aanvaard’ te staan. Floris Plantenbakken gaat dan de volgende werkdag aan de slag met uw order.
Productie wordt voorbereid – Uiterlijk 9 werkdagen tot levering
De eerste werkdag na het plaatsen van uw bestelling, gaat Floris Plantenbakken de productie voorbereiden. Alle onderdelen voor uw stalen plantenbak met poedercoating worden verzameld en gereedgemaakt voor de productie. Uw bestelling komt dan klaar te staan voor de productie tot het moment daar is.
Artikelen in productie – Uiterlijk 5 werkdagen tot levering
Zodra uw bestelling aan de beurt is, gaan uw plantenbakken in productie. In onze werkplaats in Oegstgeest gaan onze medewerkers aan de slag met het opzetten van de constructie en het monteren van uw plantenbak.
Alle Floris Plantenbakken moeten na de productie minstens 24 uur wachten voordat ze verder mogen in de productie. Na deze 24 uur wordt de constructie getest en gekeurd. Als alles goed is, wordt uw Floris Plantenbak voorzien van het Floris ‘keurmerk’ en klaar gemaakt voor verzending.
Klaar voor verzending – Uiterlijk 3 werkdagen tot levering
Is de productie klaar? Dan staat uw bestelling klaar voor verzending. Dat houdt in dat wij contact opnemen voor het inplannen van uw bezorging.
Verzonden – Uiterlijk 1 werkdag tot levering
Wanneer uw plantenbak wordt overgedragen aan onze bezorgers, dan kan het afhankelijk van het afleveradres en de gemaakte afspraak één werkdag duren voordat deze wordt afgeleverd.
Hoe zit het met retourneren?
Retourneren van maatwerk
In het geval van maatwerk plantenbakken is het helaas niet mogelijk om deze te retourneren. Wanneer valt uw Floris Plantenbak onder maatwerk? Wanneer uw plantenbak een op maat gemaakt formaat heeft die buiten het standaard assortiment valt op het moment van bestellen. Heeft u een kleur anders dan de drie standaardkleuren? Dan valt deze ook in de categorie maatwerk. Retourneren is dan niet mogelijk, ongeacht het formaat.
Retourneren van standaard plantenbakken
Uiteraard heeft u bij ons ook het wettelijke recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden voor retour zonder opgave van reden*. Nadat u het aan ons gemeld heeft, heeft u 14 dagen de tijd om het product daadwerkelijk aan ons te retourneren. Indien u gebruik wenst te maken van uw retourrecht, dan maken wij binnen 14 dagen na ontvangst van de retouren het gehele orderbedrag exclusief de verzendkosten aan u over.
Een standaard plantenbak retourneren? Neem dan contact op via info@florisplantenbakken.nl
Daarom kiest u voor Floris Plantenbakken
Altijd goed bereikbaar
Voor al uw vragen en wensen
Maatwerk ook mogelijk
In meer dan 100 kleuren
Handgemaakt in Nederland
Door vakmensen
Vragen over uw eigen Floris plantenbak?
Wat te doen in het geval van vuil
De Floris Plantenbakken zijn onderhoudsvrij. Echter kan het voorkomen dat er bij storm of tijdens werkzaamheden in de tuin of op het balkon de plantenbak een beetje vuil wordt. Om de bak schoon te maken raden wij een emmer lauw water aan en een vochtig doekje. Meer niet.
Het gebruiken van een hogedrukreiniger en schoonmaakmiddelen raden wij ten zeerste af ter bescherming van de beschermende coating
Wat te doen in het geval van schade
Met een plantenbak die 20 jaar kleurvast is, bestand is tegen weer en wind, kan het wel eens voorkomen dat tijdens het werken in de tuin of op het balkon schade op loopt. De beschermende coating zorgt ervoor dat de bak goed is beschermd. Maar 100% zekerheid heeft u nooit.
Mocht u toch onverhoopt schade hebben aan uw plantenbak, neem dan contact op via info@florisplantenbakken.nl
Vragen over de plantenbakken van Floris?
Hoe goed beschermt de coating?
De coating zorgt voor een barrière tussen de materialen van de plantenbak en het water, lucht en zuurstof van buitenaf. Hierdoor kan er geen roest ontstaan en blijft de Floris Plantenbak 20 jaar lang kleurvast. Tegen krassen is de beschermende coating ook beschermd. Uiteraard is alles kapot te maken. Dus het is niet een 100% bescherming tegen bijvoorbeeld vandalisme.
Voor de beste bescherming tegen raden wij een Floris Plantenbak aan voorzien van een premium coating.
Welke coating moet ik kiezen voor buiten?
In de basis is voor particuliere doeleinden een regular coating voldoende om uw plantenbak te beschermen tegen weer en wind. Onze premium coating hebben wij ontwikkeld door vragen uit de horeca branche, waar rondom de plantenbakken veel meer bedrijvigheid is, wat meer risico’s met zich meebrengt.
Is de plantenbak óók geschikt voor binnen?
De plantenbakken van Floris is in de basis gemaakt om buiten te gebruiken. Daarom zit er standaard ook geen bodem in. Heeft u toch plannen om de plantenbak binnen te plaatsen? Dan is het verstandig om te gaan voor een plantenbak met bodem en gebruik te maken van worteldoek. Hierdoor houdt u de grond onder de plantenbak schoon.
Mocht u de plantenbak binnen plaatsen, zorg er dan voor dat u iets onder de hoeken van de plantenbak plaatst ter bescherming van de ondergrond. Bijvoorbeeld een dunne rubbertegel.
Hoe plaats ik een Floris plantenbak?
Zie voor een korte instructie: ‘Het plaatsen van een Floris-plantenbak’
Vragen over de organisatie Floris Plantenbakken?
Wanneer zijn jullie begonnen?
Floris Plantenbakken is als organisatie begin 2022 begonnen met de productie van plantenbakken. Sinds eind maart 2022 is de webshop van Floris Plantenbakken geopend voor particulieren.
Sinds het begin produceren wij stalen plantenbakken met een beschermde coating voor zowel particulieren als bedrijven.
Waarom maken jullie plantenbakken?
Met jarenlange ervaring in het aanleggen en onderhoud van tuinen durven wij wel te stellen dat wij groene vingers hebben. Na het aanleggen van verschillende tuinen, het zetten van honderden schuttingen en het opvullen van verhoogde borders zagen wij de trend van stalen plantenbakken. Wij hebben dan ook al veel plantenbakken mogen leveren en vullen voor verschillende projecten.
Omdat wij de potentie zagen van de stalen plantenbakken en hoe mooi je een tuin, terras of oprit ermee kunt maken, zijn wij begonnen met het zelf bouwen van de plantenbakken. Plantenbakken die een langere tijd meegaan en aan de gebruiker de mogelijkheid geeft om deze volledig naar wens te plaatsen en te vullen.
Uiteindelijk hebben wij besloten om ons voor 100% te focussen op stalen plantenbakken. Daarom hebben wij in het voorjaar van 2022 onze webshop gelanceerd en leveren sindsdien aan diverse hoveniers, bouwbedrijven, architecten en consumenten.
Waar zijn jullie gevestigd?
Ons kantoor en onze werkplaats bevinden zich in Rijswijk in het industriepark Plaspoelpolder.
Kantoor/werkplaats
Nijverheidsstraat 44
2288 BB Rijswijk
070 – 221 1234
(bezoek op afspraak)
Hoe kan ik in contact komen?
Voor vragen kunt u altijd contact opnemen via info@florisplantenbakken.nl
Op werkdagen kunt u tijdens kantoortijden altijd bellen naar 070 – 221 1234